Fra Blokhusvej til Paris og Alsace

Onsdag den 19. september klokken 02.00 kørte vi fra Jersie til Paris, hvor vi ankom klokken 16.00

1 km fra den belgiske grænse, blev der taget et billede i september 2012 og i april 1974.

Camping du Bois de Boulogne ligner sig selv, se bare på de to næste billder. Det første er fra 2012 det andet fra 1974. Samme pladsnummer. Pladsen har Seine til nabo.

Vi fik anvist plads nr. 18, men benyttede også nr. 17. Der var ikke så mange telte på pladsen.

Samme plads i 1988

En lidt træt chauffør

Udsigten fra vores plads. Seine med en af de mange sluser.

Ved Porte Maillot, hvortil vi kørte med campingbussen, havde man denne smukke udsigt til La Défense, som lige kan ses bag alle de smukke blomster.
Metrolinie nr. 1 er nu blevet føreløst, som den københavnske metro. I Paris er linie 14 også føreløst.
Vi kørte med metroen til Esplanade de La Défense og gik derfra op til La Grande Arche de La Défense, en gåtur på ca. 1,5 km, inklusive besøg i de forskellige butikker og andre steder der tiltrak os, det var blandt andet legepladser, smukke små parkanlæg, springvand, flotte ventilationsskorstene og selvfølgelig Decathlon, som vi har meget svært ved at gå forbi. Besøget denne gang afstedkom køb af to varme trøjer. Pris 6 €. Altså for dem begge.

La Grande Arche anno 2012

La Grande Arche anno 1988
Vores foretrukne restaurant i Paris, La Petite Hostellerie, i Rue de La Harpe, i gåafstand fra metrostation Saint-Michel. Et område vi altid vender tilbage til.

Moulin de Longchamp, stoppested for bus linie 422. Herfra er der kun ca. 400 meter til campingpladsen.

Her spiste man ualmindelig godt. Sted, Chez Chartier, Rue du Fauburg Montmartre nr. 7. Vi spiste en tre retters menu for 12€ dertil en flaske god rødvin til 12 €. Gratis er vand samt stemningen, når der er fyldt godt op.

Vi har været i Paris et utal af gange, men besøgt stormagasinet La Fayette på Boulevard Haussmann har vi aldrig. Det var stort. Meget stort. Og udsigten fra taget var meget smuk. Det var lidt svært for Inge at komme gennem butikken uden indkøb, men priserne passede hende ikke helt.

Aftensmad på pladsen. Det var allerede begyndt så småt at dryppe inde i byen, derfor besøget i La Fayette, men vi klarer os fint alligevel.
Efter to hele dage og tre nætter er vi nu nået til ClairVacances lidt syd for Colmar, solen skinner og alt er bare dejligt.

Colmar.

Vi krydsede lige route des vins d' Alace ved byen Husseren.

Djævelens klippe.

Eguisheim

Regnbue over Sønderjylland på vej hjem.